Panel bonding & Structural bonding

Paneelide ja struktuursete osade liimimine autode kereremondis

  • Kui täielik keevitamine ei ole võimalik või seda ei soovita mittekandva autoosa paigaldamiseks kasutada, võite alati järgida 3M-i paneelide liimimise protsessi.

    Tootja juhiseid järgides võib paneeliliimi abil liita ukse-, katuse- ja tagatiivapaneele ning kastikülgi. 3M™-i paneeliliim on mõeldud vahetatud välispaneelile lisakinnitustugevuse andmiseks, tagades ühtlasi korrosioonitõrje. 3M-i kasutusjuhiseid järgides kehtib selle korrosioonitõrjevõimele eluaegne garantii.

    3M™-i paneeliliim ei ole mõeldud sõidukite struktuursete osade, näiteks piilarite, lävekarpide ja raamitalade liimimiseks. Kui te pole kindel, kas tegemist on struktuurse osaga, soovitame seda osa pigem keevitada. Struktuursete osade remontimiseks võib kasutada 3M™-i löögikindlat struktuursete osade liimi.

Keevitamine vs. liimimine

3M-i paneelide liimimise protsess


  • 1. samm

    1. samm

    Eemaldage liidetavatelt pindadelt kogu värv, rooste ja saaste, kasutades 3M™-i Roloc™-i harjas- või puhastus- ja värvieemalduskettaid.

  • 2. samm

    2. samm

    Õgvendage kõik metallosad, klammerdage osa oma kohale ja kontrollige joondust.

  • 3. samm

    3. samm

    Puhastage kõik liimitavad pinnad 3M™-i üldotstarbelise liimipuhastusvahendiga 08984.

  • 4. samm

    4. samm

    Seadke kaksikpadrunis liim aplikaatorpüstolisse. Keerake liimi kork maha ja laske välja piisavalt liimi, et see võrdsustada. Kinnitage ja lukustage segamisotsak kaksikpadruni külge.

  • 5. samm

    5. samm

    Kandke kõigile liidetavatele kohtadele liimitriip (kõik haljad metallpinnad).

    Paneeliliimil on korrosiooni takistavad omadused ja see nakkub suurepäraselt selliste materjalidega nagu alumiinium, lehtvormitud komposiidid (SMC), kiudplastid (FRP), teras jne ...

  • 6. samm

    6. samm

    Määrige liim (plastlabida või pintsli abil) laiali, et saaksite korrosioonitõrje tagamiseks vajaliku krundi.

  • 7. samm

    7. samm

    Kandke asenduspaneelile või siseosale täiendav liimitriip.

  • 8. samm

    8. samm

    Pihustage kõigile keevitatavatele kohtadele 3M™-i 50410 Weld Thru II katteainet.

  • 9. samm

    9. samm

    Klammerdage paneel oma kohale.

  • 10. samm

    10. samm

    Määrige väljapigistatud liim laiali, et ühenduskoht saaks tihe kogu paneeli liimitud serva ulatuses.

  • 11. samm

    11. samm

    Keevitage sobivad alad. Keevitamist võib alustada kohe, kui paneel on klambritega kinnitatud.

  • 12. samm

    Pritsige paneeli sisekülg ja keevitusühendused üle 3M™-i siseõõnsuste kaitsevahaga 08901/08911 või 08909/08919.

  • 13. samm

    13. samm

    Klambrid võib eemaldada pärast 4 tundi 23 °C juures. Kui vastavas osas on pingeid, tuleb see klambritega kinni jätta kauemaks. Kuivamisaega saab vähendada kuumutades (ärge kuumutage üle 45 minuti 120 °C juures). Enne sõiduki uuesti kasutusele võtmist laske liimil 24 tundi kuivada.

IRSA – 3M™-i löögikindel struktuursete osade liim


Kui teil on liimimistöödeks vaja struktuursetele osadele tõeliselt sobivat liimi, valige löögikindel struktuursete osade liim IRSA PN07333. Mitmed originaaltootjad soovitavad just seda kokkupõrkelöökide summutamiseks. See liim sobib ka struktuursetele osadele. See nakkub suurepäraselt nii pehmete ja ülitugevate terastega kui ka kõigi alumiiniumosadega.

  • 1. samm

    1. samm

    Puhastage töödeldav ala 3M™-i VHB™ pinnapuhastusvahendi või 3M™-i üldotstarbelise liimipuhastusvahendi 08984 abil, kasutades 3M™-i spetsialisti paneelilappi 34567 või 3M™-i mikrokiudlappi.

  • 2. samm

    2. samm

    Eemaldage liimitavatelt, keevitatavatelt või needitavatelt kohtadelt kogu rooste, krunt ja värv, kasutades karedusastmega 80 3M-i Roloc™-i lihvketast, karedat Scotch-Brite™-i lihvlinti või pinnatöötlusketast. Liimige ainult puhast, roostevaba, haljast metalli.

    Katsetage kõiki osi, sh neete ja kinniteid, ning vähendage äärikute suured vahed miinimumini, et tagada ühtlane kinnitus.

  • 3. samm

    3. samm

    Eemaldage osa sõiduki küljest.


    • Kõik MIG-keevitatavad alad tuleb katta 3M™-i Weld-Thru II läbikeevituskattega (PN50410), järgides purgil olevaid juhiseid. MIG-keevitatavatele aladele ei tohi kanda liimi.
    • Press-kontaktpunktkeevitatavad (STRSW) alad tuleb katta 3M™-i löögikindla struktuursete osade liimiga (PN07333). Nendele aladele ei tohi kanda läbikeevituskatteid.
    • Needitavad alad tuleb katta 3M™-i löögikindla struktuursete osade liimiga (PN07333). Nendele aladele ei tohi kanda läbikeevituskatteid.

     

     

  • 4. samm

    4. samm

    Asetage liimipadrun aplikaatorpüstolisse ning avage ja võrdsustage padrun, lastes välja piisavalt toodet, et väljutusava juures oleks mõlemat komponenti. Kinnitage 3M-i segamisotsak padruni külge ja lukustage see padruniga kaasas oleva lukustusrõnga abil. Laske segamisotsakust veidi materjali välja ja eemaldage see.

  • 5. samm

    5. samm

    Kandke kõigile liidetavate osade haljastele metallpindadele liimitriip. Määrige liim plastlabida või pintsli abil laiali, nii et kõik haljad metallipinnad saaksid sellega kaetud.

  • 6. samm

    6. samm

    Kandke ÜHELE osale ääriku keskele (või nii, nagu on soovitatud originaaltootja avariijärgse remondi juhendis) 3–6 mm läbimõõduga liimitriip. Laiade äärikute või suurte vahedega äärikute korral võib vaja minna suuremat liimitriipu. Kandke pinnale piisavalt suur triip, et liim täidaks kõik tühimikud ja see pigistuks ühenduskohtade vahelt välja, mis näitab, et ühendus on täiesti tihe.

  • 7. samm

    Klammerdage või ühendage osad kokku, kasutades originaaltootja soovitatud mehaanilisi kinniteid. Määrige väljapigistatud liim laiali, et ühendus saaks tihe kõigi liimitud servade ulatuses.

  • 8. samm

    8. samm

    Press-kontaktpunktkeevitus tuleb sobivates kohtades teha ajal, mil liim on veel värske. ÄRGE üritage teha MIG-keevitust läbi liimi. Needid ja muud kinnitid tuleb paigaldada ajal, mil liim on veel värske, s.o harilikult 2 tunni jooksul liimi pinnale kandmisest.  


    • ETTEVAATUS: Liim võib olla süttimisohtlik. MIG-keevitused tuleb teha liimist vähemalt 50 mm kauguselt. Nii nagu iga keevitustöö puhul, tuleb tulekustuti hoida käeulatuses ja olla valmis suitsu või leegi tekkeks.
    • Press-kontaktpunktkeevitus läbi kuivamata liimi ON lubatud.
  • 9. samm

    9. samm

    Pihustage siseõõnsusi ja keevisõmblusi 3M™-i merevaigukollase või läbipaistva õõnsuste kaitsevahaga.

  • 10. samm

    10. samm

    Kui osad ainult liimitakse, võib klambrid eemaldada pärast 8 tundi temperatuuril 23 °C.

      

    • Kui temperatuur on madalam kui 23 °C ja/või vastavas osas/liitekohas on pingeid, tuleb see kauemaks kinni jätta.
    • Kuivamist saab kiirendada kuumutades (max 30 minutit 80 °C juures), kui seda teha 2 tunni jooksul liimi pinnale kandmisest.
    • Neetidega või press-kontaktpunktkeevitusega osade klambrid võib kohe eemaldada.

     

Enne sõiduki uuesti kasutusele võtmist laske sellel 24 tundi vähemalt 23 °C juures seista.

  • Uudised

  • Abimaterjalid

  • Kust osta?

    Kust osta?

  • Klienditugi


Jälgige meid
Muutke asukohta
Eesti - Eesti