Kui töökohal on kõrge müratase, tuleks kaaluda müra kontrollmeetmete kasutamist, et vähendada töötajate kokkupuudet müraga.
Ohjemeetmete kontseptsioon on töökeskkonna tervishoiu ja ohutuse valdkonnas hästi paika pandud. Lihtsalt öeldes on tõhusam eemaldada oht või vähendada selle tõsidust, kui muuta viisi, kuidas inimesed töötavad, või nõuda töötajatelt kaitsevarustuse kandmist.
Näiteks võib tööandja kasutada nn Buy Quiet-lähenemist, valides kavandamise etapis vaikselt töötavad seadmed ja protsessid. Kui aga müra kõrvaldamine ei ole teostatav, on olemas võimalused mürast põhjustatud kuulmiskaotuse ohu vähendamiseks ja müraga kokkupuute piiramiseks kas tehniliste lahenduste või halduspoliitika kohaldamise näol.
Tehnilised kontrollmeetmed kujutavad endast seadmete, protsesside või keskkonna muutmist nii, et tekib vähem helienergiat või seda jõuab töötajateni vähem. Tihti on kõige tõhusamaks lähenemiseks tuvastada müraallikas ja seejärel selle allikaga tegeleda.
Halduslikud mõõtmise meetmed on poliitikad, mis on mõeldud müraga kokkupuute vähendamiseks töötajate tugeva müraga alades veedetava aja piiramise läbi. Need poliitikad on tihti vajalikud, kui tehnilised mõõtmise meetmed pole võimalikud või kulutõhusad.
Müra kontrollimine:
• Neeldumine
• A-korrektsioon
• Buy Quiet
• Summutamine
• Isolatsioon
• Mürauuring
• Peegeldumine
• Ajaliselt kaalutud keskmine
Tööandjad, kes kontrollivad müra erinevate meetoditega, saavad sellest erinevat kasu.
Kuigi võite otsustada nõu pidada töökaitse spetsialistiga, et hinnata oma olukorda ja kavandada lahendusi, on äärmiselt kasulik kaasata mürarohketes alades töötajaid meeskonda, kelle ülesandeks on leida mooduseid müra vähendamiseks. Nõustajal võivad olla väga suured tehnilised teadmised, aga inimesed, kes töötavad iga päev müra keskel, saavad välja pakkuda kõige praktilisemaid ja hõlpsamaid lahendusi, sest nemad tunnevad tööprotsessi ja seadmeid kõige paremini.
See võib tunduda enesestmõistetav, aga ohtliku mürataseme kontrollimise protsessi töökohal ei saa alustada enne, kui tööandja pole lõpule viinud müra ohuhindamist ja analüüsinud tulemusi. Müra mõõtmine käitise erinevates alades ja erinevate protsesside, tööülesannete ja tööriistade mürauuringu läbiviimine võimaldab tööandjatel koguda vajalikke andmeid, et teha kindlaks töötajate rühmad ja alad, kus müra mõõtmised on kõige vajalikumad, ning otsustada kus ja kuidas kulutada väärtuslikku müra mõõtmise ressurssi, et saavutada parimaid tulemusi. Seejärel saab koostada üksikasjalikuma müra mõõtmise uuringu, et välja selgitada müraallikad ja valida kõige asjakohasemad müra mõõtmise lahendused.
Muutes seadmed ja protsessid vaiksemaks juba kavandamise ning valmistamise käigus, on tõhusam ja majanduslikult otstarbekam, kui hiljem müra kontrollmeetmeid rakendada. Buy Quiet on meetod, mis hõlmab ennetamist kavandamise etapis, seades esikohale ohu kõrvaldamise või mõõtmise masinate ja tööriistade abil, mis tekitavad vähem müra. Seda teostatakse uue tootmisprotsessi kavandamise käigus või vanade seadmete või protsesside väljavahetamise ajal.
Potentsiaalsete müra mõõtmine projektide esikohale seadmine on oluline samm kõige ökonoomsema tulemuse saavutamiseks. Kuigi võib tunduda loogiline koondada tähelepanu kõige suuremale müraallikale teie käitises, on võimalik, et saate oluliselt rohkem vähendada töötaja müraga kokkupuudet, kui kontrollite kõigepealt mürataset kohtades, kus töötab protsentuaalselt kõige rohkem inimesi. Mõned müra kontrollmeetmed on suhteliselt odavad ja kui need osutuvad edukateks, siis saadab teid suur töötajate ja juhtkonna toetus.
Tihti on vajalik rakendada mitmekülgset lähenemist, et kasutada nii tehnilisi kui halduslikke kontrollmeetmeid.
Tööandjatel on kohustus kontrollida müra, nagu sätestatud Euroopa füüsikaliste mõjurite (müra) direktiivis 2003/10/EÜ. Tuleb näidata, et konkreetne müra kontrollimise lahendus on tehniliselt teostatav, võib olla suhteliselt lihtne, aga majandusliku aspekti hindamine võib olla raskem.
Mõelda tuleks järgmistele küsimustele:
Kui ohjemeetmed on kohaldatud, viige läbi müra mõõtmised ja korrake neid hiljem regulaarselt, et kontrollida tulemusi ja need dokumenteerida. Pange paika graafik müra mõõtmise materjalide ja mehhanismide tõhususe seireks, sest need vananevad ja võivad kulumise ja kasutamise tulemusena aja jooksul amortiseeruda. Kui tehakse muudatusi protsessis või tootmises, vaadake üle, kuidas need võivad mõjutada olemasolevaid müra kontrollmeetmeid.
Kokkupuute piirväärtused ja meetmete lähteväärtused on sätestatud Euroopa füüsikaliste mõjurite (müra) direktiivis 2003/10/EÜ. Töötajatele tuleb saadavaks teha sobivad kuulmiskaitsevahendid, kui müratase on meetmete alumise lähteväärtuse juures, ja kuulmiskaitsevahendite kasutamine peab olema rangelt kohustuslik, kui lähenetakse meetmete ülemisele lähteväärtusele. Kuulmiskaitsevahendite kasutamine piirväärtuse juurde jõudmisel on selgelt põhjendatud.
Kui müraallika juures ei saa müra kontrollida lubatud kokkupuute piirväärtuseni, nagu määratletud Euroopa füüsikaliste mõjurite (müra) direktiivis 2003/10/EÜ, peavad tööandjad varustama töötajad sobivate kuulmiskaitsevahenditega ja tagama nende kasutuse kindlaksmääratud alades. Euroopa suunisdokument EN 458:2016 sisaldab põhjalikku teavet kuulmiskaitsevahendite valimise, kasutamise ja hoolduse kohta. Selles on kirjeldatud ka sobivuse katsetamist kui viisi parandada kuulmiskaitsevahendite tulemuslikkust tegelikes tingimustes ja 3M soovitab sobivuse katsetamist tungivalt kui väärtusliku koolitust ja motivatsiooniprogrammi.
Allikas
Müraallikas on vibreeriv objekt – masin või tööriist, mis tekitab töötamise ajal vibratsiooni ja see kiirgab tööalasse müra näol.
Teekond
Müra teekond kulgeb loomulikult läbi õhu, aga müra läbib ka tahkeid materjale, nagu põrandad, seinad ja aknad.
Vastuvõtja
Kuulmise säilitamise kontekstis on vastuvõtjaks töötaja.
Halduslikud ohjemeetmed on eeskirjad, mis on mõeldud müraga kokkupuute vähendamiseks töötajate tugeva müraga alades veedetava aja piiramise läbi. Eeskirjad on tihti vajalikud, kui tehnilised ohjemeetmed pole võimalikud või kulutõhusad.
Näiteks võib tööandja kasutada nn Buy Quiet-lähenemist, valides kavandamise etapis vaikselt töötavad seadmed ja protsessid. Kui aga müra kõrvaldamine ei ole teostatav, on olemas võimalused mürast põhjustatud kuulmiskaotuse ohu vähendamiseks ja müraga kokkupuute piiramiseks kas tehniliste lahenduste või halduspoliitika kohaldamise näol.
Allikas
Teekond
Vastuvõtja
Tehnilised ohjemeetmed kujutavad endast seadmete, protsesside või keskkonna muutmist nii, et tekib vähem helienergiat või seda jõuab töötajateni vähem. Tihti on kõige tõhusamaks lähenemiseks tuvastada müraallikas müra mõõtmiste uuringu tulemuste alusel ja seejärel selle allikaga tegeleda.
Allikas
Teekond
Vastuvõtja
Müra mõõtmise pildid avaldatud ettevõtte Associates in Acoustics, Inc. loal.
Tõhusast müra mõõtmisest (kirjeldatud eespool) saadavat kasu saab laiendada Buy Quieti põhimõtte rakendamisega.
Miks Buy Quiet? Üle võetud USA tööohutuse ja töötervishoiu riiklikult instituudilt (NIOSH)*
Mürast põhjustatud kuulmiskaotust saab ennetada, kui päevaseid müraga kokkupuute tasemeid vähendada kokkupuute päevastele piirväärtustele, mis on välja toodud füüsikaliste mõjurite (müra) direktiivis 2003/10/EÜ. Buy Quiet saab aidata tööandjatel hoida mürataset allpool lubatud kokkupuute tasemeid. Kavandamise etapis vaiksemalt töötavate tööriistade ja protsesside kasuks otsustamine aitab tööandjatel vältida kulukaid müra ohjemeetmeid, kui kord pikaajalised ostud on tehtud ja kohustused võetud.
Buy Quieti eelised
Kulude kokkuhoiu hindamine
Tööriistad, mida saate kasutada Buy Quieti kulutõhususe hindamiseks, on saadaval siin.
Näiteid edukatest ohjamisstrateegiatest
Safe-In-Sound auhinnaprogramm tunnustab tööandjaid ja teisi asutusi, mis on edukalt rakendanud kuulmiskaotuse ennetusprogramme ja kasutusele võtnud innovaatilisi lähenemisi töötajate müraga kokkupuute kontrollimiseks. Vaadake lisa veebist aadressil www.safeinsound.us.
TÄHTIS MÄRKUS. See teave põhineb praegu valitud riigis kehtivatel nõuetel. Teise riigi nõuded või kohalikud nõuded võivad olla erinevad. Vaadake alati kasutusjuhiseid ja järgige riiklikke õigusakte. See lehekülg sisaldab ülevaadet üldisest teabest ja seda ei tohiks aluseks võtta konkreetsete otsuste tegemisel. Selle teabe lugemine ei tõenda ohutuse ja tervisekaitse alast pädevust. Teave on asjakohane avaldamise kuupäeva seisuga ja siin viidatud nõuded võivad tulevikus muutuda. Seda teavet ei saa võtta eraldiseisvana, sest sellega käib tihti kaasas täiendav ja/või selgitav teave. Järgida tuleb kõiki kohaldatavaid riiklikke seadusi ja eeskirju.
Lisainformatsiooni saamiseks võtke ühendust kohaliku 3M kontoriga.